facebook

poniedziałek, 10 czerwca 2013

Miał być post o truskawkach a wychodzi na to, że piszę o muffinkach. Jednak musiałam podzielić się z Wami moim debiutem.Upiekłam dzisiaj muffinki truskawkowo-czekoladowe z fasoli.

Fasola, bleee... Jak to ma smakować na słodko?! Oj smakuje, smakuje!

Przepis:

240g czerwonej fasoli z puszki
2 jajka
40g odżywki białkowej o smaku czekoladowym
1 łyżka proszku do pieczenia
150g truskawek

Opcjonalnie 2-3 łyżki miodu, którego ja nie miałam w domu :)

Przygotowanie:

Fasolę przepłukujemy i odsączamy z nadmiaru wody. Blendujemy z jajkami, następnie do masy dodajemy resztę składników.
Pieczemy w 190 stopniach przez ok 25 min.

Koniecznie zależało mi na dodaniu truskawek bo są to moje ulubione owoce sezonowe i mogłabym je jeść w ilościach hurtowych.

Dlaczego warto jeść truskawki

- duże ilości błonnika utrzymują uczucie sytości i wspomagają pracę jelit
- niski indeks glikemiczny, który nie powoduje skoków cukrów we krwi
- witamina C, antyoksydanty oraz kwas salicylowy zawarte w truskawkach, mają silne działanie przeciwzapalne, dzięki czemu owoce te chronią przed niektórymi nowotworami
-  zawarty w nich enzym bromelina, rozkładający białko pokarmowe, przyspiesza spalenie tłuszczów i węglowodanów. Natomiast duża ilość znajdującej się w truskawkach wody umożliwia oczyszczenia organizmu






2 komentarze: