facebook

poniedziałek, 20 maja 2013



Nadmiar negatywnych emocji prowadzi do stanów depresyjnych, obniżonego samopoczucia, spadku samooceny oraz zaburzeń snu. Można skutecznie z tym walczyć uprawiając sport!

Wiele razy zdarzało mi się mieć kiepski dzień w pracy lub na uczelni i wracając do domu zastanawiałam się co najlepiej poprawiłoby mi humor. Zakupy? A może batonik? Oba rozwiązania są krótkotrwałe i zazwyczaj powodują wyrzuty sumienia.
Aktywność fizyczna to zdecydowanie lepsze rozwiązanie. Po godzinnym treningu czuję się zupełnie oczyszczona i wszystkie troski, które przed treningiem były ogromne, po nim, stały się bardzo małe lub zniknęły na dobre. Przeprowadzono wiele badań na temat wpływu ćwiczeń na nasze zdrowie psychiczne. Badacze doszli do wniosku, że aktywność fizyczna wzmacnia układ nerwowy, zwiększa zdolność do pracy umysłowej oraz spowalnia spadek zdolności poznawczych. Dodatkowo, treningi powodują lepsze znoszenie stanów napięć nerwowych i stresów, wywołują szybsze ustępowanie złego samopoczucia i negatywnego nastawienia. Brzmi dobrze, prawda?

Na swoim przykładzie widzę, że uprawianie sportu ma bardzo dobry wpływ na emocje , które odczuwam. Zdecydowanie częściej się uśmiecham, mam więcej energii i siły wewnętrznej, ponieważ wiem, że poradzę sobie z każdym problemem. Zamiast się nad sobą użalać lub złościć na coś na co nie mam wpływu, idę na siłownię i każdą negatywną myśl wyładowuję podczas treningu.

Trening to doskonała terapia, która zmienia ciało i duszę.

Wy także walczycie z negatywnymi emocjami poprzez aktywność fizyczną?







0 komentarze:

Prześlij komentarz