facebook

poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Za co lubię owsiankę:

- jest szybka w przygotowaniu,
- sycąca (ma niewiele kalorii i likwiduje uczucie głodu)
- można przygotować ją na kilka sposobów więc nigdy się nie nudzi,
- ma dużo wartości odżywczych,

Czasy kanapek na śniadanie odeszły do historii już dawno temu. Przechodziłam już etap płatków z jogurtem i mlekiem ale mają za dużo cukru więc postawiłam na owsiankę! Warto ją jeść ze względu na:

- białko o wysokiej wartości odżywczej. Aminokwasy w niej zawarte są przydatne w dużym stopniu  do budowy i regeneracji organizmu.

-  witaminy i minerały – owies jest dobrym źródłem witaminy E, tiaminy (wit. B1), niacyny (wit.PP) i kwasu pantotenowego, zawiera również żelazo, wapń, magnez, fosfor, krzem oraz znaczne ilości cynku. Witamina B1 i kwas pantotenowy, przeciwdziałają zmęczeniu i rozdrażnieniu, korzystnie wpływają na stan skóry, włosów i paznokci.


Najczęściej jadam ją na mleku, czasami na wodzie z dodatkiem 1/2 banana, kiwi, ziaren słonecznika lub startego jabłka :)




4 komentarze:

  1. Hej! Zobaczyłam Cię dopiero w JOY i będę tu częściej zaglądała! Pozdrawiam i czekam na noew posty ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam owsianki :) jeśli mam mleko i płatki owsiane to jem ją codziennie na śniadanie :!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dzisiaj był jogurt bo płatki owsiane się skończyły :)

      Usuń